Με αφορμή την «Παγκόσμια Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο», οι παιδαγωγοί του Παραρτήματος Γ΄ Παιδικού Τμήματος, οργάνωσαν παιδαγωγικές δραστηριότητες, σε συνεργασία με τα παιδιά και τους γονείς, θέτοντας στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των προνηπίων τις πραγματικές ανάγκες και αιτίες θέσπισης μιας τέτοιας μέρας. Όλα τα παιδιά φορώντας τα κράνη τους προσήλθαν στο σταθμό με τα ποδήλατά τους και τα πατίνια τους για να λάβουν μέρος σε μια σειρά από δραστηριότητες.

1η Δραστηριότητα

Τραγούδι: «Το ποδηλατάκι» παραλλαγή του παιδικού τραγουδιού «Τ΄αυτοκινητάκι»

Το ποδηλατάκι τραλαλα-τραλαλα

με το τιμονάκι τραλαλα-τραλαλα

κάνει δυνατά ντριν-ντριν σε όλα τα παιδιά.

κάνει δυνατά ντριν-ντριν σε όλα τα παιδιά.

……………………………….

Και στην ανηφόρα τραλαλα-τραλαλα

και στην κατηφόρα τραλαλα- τραλαλα

κάνει δυνατά ντριν-ντριν σε όλα τα παιδιά

κάνει δυνατά ντριν-ντριν σε όλα τα παιδιά.

 

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να αναπτύξουν τις εκφραστικές και δημιουργικές τους ικανότητες μέσα από τη γενικότερη μουσική τους ευαισθητοποίηση.
  • Να εκφράζονται με τρόπο δημιουργικό μέσα από τα τραγούδια

 

2η Δραστηριότητα (καλλιέργεια κινητικών και νοητικών δεξιοτήτων)

Αναπαραγωγή διαδρομών με πατίνι και τρένο, σε αμμοδόχο από σιμιγδάλι

 Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να εξασκήσουν τη λεπτή και αδρή κινητικότητα
  • Να συντονίσουν τις κινήσεις τους

 

3η Δραστηριότητα

«Ταξίδι στη Ναύπακτο με τρένο» – Δραματοποίηση

 Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να δημιουργήσουν σωστές διαπροσωπικές σχέσεις μέσα σε ένα κλίμα συναισθηματικής αποδοχής
  • Να προάγουν την τάση τους για συνεργασία
  • Να υιοθετήσουν θετικές στάσεις απέναντι στο φυσικό περιβάλλον

 

 4η Δραστηριότητα:

Δημιουργήσαμε πλακάτ που κρατούσαν τα παιδιά στη διάρκεια της αποχώρησής τους, πάνω στα οποία γράψαμε τις απαντήσεις τους στην ερώτηση:

«Με ποιο μεταφορικό μέσο σου αρέσει να πηγαίνεις στο σχολείο και γιατί»;

Παιδαγωγικοί στόχοι:

  • Γλωσσική καλλιέργεια
  • Ανάπτυξη κριτικής σκέψης

Η μπροστινή πλευρά φιλοτεχνήθηκε από τα παιδιά, χρησιμοποιώντας πινέλο και νερομπογιές

Παιδαγωγικοί στόχοι:

  • Να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση, ανεξαρτησία και δημιουργική ικανότητα
  • Να δώσουν διέξοδο στις καλλιτεχνικές τους τάσεις, να πειραματιστούν και να αυτοσχεδιάσουν
  • Να καλλιεργήσουν την παρατηρητικότητα, τη φαντασία, την επινοητικότητά τους και την ευαισθησία τους
  • Να νιώσουν χαρά και ικανοποίηση από την ελευθερία που τους δίνεται να αυτοσχεδιάσουν και να παίξουν με τα χρώματα
  • Να ανακαλύψουν και να πειραματιστούν με νέα υλικά

 

Ελεύθερο παιχνίδι στον προαύλιο χώρο του σταθμού με ποδήλατα και πατίνια

Τα παιδιά έπαιξαν στην αυλή με τα πατίνια και τα ποδήλατά τους

  • ανέπτυξαν την αδρή τους κινητικότητα,
  • αντάλλαξαν κουβέντες και απόψεις,
  • συνεργάστηκαν μεταξύ τους για μία ήρεμη βόλτα χωρίς θορύβους και ρύπανση ,
  • εφάρμοσαν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας .
  • ένιωσαν τη χαρά και ικανοποίηση της ομαδικής εργασίας

 

 Η ώρα της αποχώρησης έφτασε

Τα παιδιά συνοδευόμενα από τους γονείς τους, συμμετείχαν σε μία μικρή πορεία, εκδηλώνοντας τη χαρά και τον ενθουσιασμό τους για:

«Μία πόλη χωρίς αυτοκίνητο»!!!

 «Φύγαμε καλό μου πατίνι»!!!

 -Παιδιά μήπως θα ήταν καλύτερα όλες οι μέρες να είναι:

«ΜΕΡΕΣ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ»;

Ναιαιαιαιαιαιαιαιαιαιαιαιαιαιαιαιαιαιαιαιαιαι……………………………!!!

 

 

Ευχαριστούμε πολύ τους γονείς των παιδιών για τη συμμετοχή και τη συνεργασία τους στην παιδαγωγική δράση που σκοπό είχε την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των παιδιών.

Μα περισσότερο από όλους θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τα παιδιά που μας ενέπνευσαν και συμμετείχαν με χαρά και ενθουσιασμό σε όλες τις δράσεις .

Μπράβο παιδιά, ελπίζουμε και ευχόμαστε να αγαπήσετε και να σεβαστείτε το περιβάλλον περισσότερο από εμάς τους μεγάλους.